Konieczność wykonania leczenia kanałowego pojawia się wówczas, kiedy dojdzie do zniszczenia przez próchnicę kolejnych warstw zęba i przedostania się bakterii do jego wnętrza. Dochodzi wtedy do zakażenia miazgi, silnie unerwionej i unaczynionej tkanki połączonej z całym krwioobiegiem. Bakterie te przemieszczając się drogą krwionośną docierają do wszystkich tkanek i narządów m.in. serca, tarczycy, nerek, oczu i stawów. Jest to stan niekorzystny nie tylko dla danego zęba, ale całego organizmu, dlatego potrzebne jest natychmiastowe działanie.
Leczenie kanałowe wymaga od lekarza wysokich umiejętności oraz specjalistycznego instrumentarium. Dzięki temu jest ono wysoce skuteczne i bezpieczne. Ząb po prawidłowym leczeniu endodotycznym i odpowiedniej odbudowie funkcjonuje jak przedtem.
Leczenie kanałowe składa się z kilku etapów. Etap pierwszy to diagnoza m.in. na podstawie zdjęcia RVG. Następnie lekarz tak opracowuje wnętrze zęba, aby mieć dobry dostęp do kanałów. Po dojściu do kanałów są one czyszczone poprzez usunięcie zakażonej miazgi i bakterii. Dokładne oczyszczenie jest możliwe dzięki użyciu zaawansowanych narzędzi, sprzętu i preparatów chemicznych. Oczyszczone, poszerzone i wydezynfekowane kanały są następnie wypełniane szczelnie sztucznym materiałem, który zabezpiecza przed ponownym wniknięciem bakterii. Po wypełnieniu kanałów wykonywane jest kontrolne zdjęcie RVG. Po zakończonym leczeniu endodontycznym dokonuje się odbudowy korony zęba.
Leczenie kanałowe w Dentalcity obejmuje:

• jedno- i dwuwizytowe leczenie kanałowe
  • udrażnianie kanałów
  • usuwanie złamanych narzędzi
  • powtórne leczenie kanałowe
ZOBACZ CENNIK

ZAPISZ SIĘ NA WIZYTĘ

Zadzwoń 71 785 75 75
lub wypełnij poniższy formularz.

Dbamy o Twój piękny uśmiech :)